9

این ۴ نکته عمرتان را ۶ سال افزایش می‌دهد


این 4 نکته 6 سال به عمر شما اضافه می کند

اقتصاد 24- نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که سبک زندگی سالم می تواند خطر ژنتیکی مرگ زودرس را تا 62 درصد کاهش دهد.

بر اساس یک مطالعه، حتی اگر ژنتیک شما را در معرض خطر مرگ زودهنگام قرار دهد، یک سبک زندگی سالم می تواند کمک زیادی به مبارزه با آن کند.

به گزارش سی ان ان، دکتر ژو لی، رئیس دانشکده بهداشت عمومی دانشکده پزشکی دانشگاه ژجیانگ در چین، گفت که با تغییر سبک زندگی و پیروی از یک سبک زندگی سالم، می توان خطر مرگ زودهنگام را تا 62 درصد کاهش داد. افراد مبتلا به دیابت استعداد ژنتیکی را کاهش می دهد.

بسیاری از مطالعات ارتباط بین سبک زندگی سالم و طول عمر را نشان داده اند و برخی دیگر بر یک مؤلفه ژنتیکی برای طول عمر تأکید کرده اند، اما گزارشی که در مجله “BMJ Evidence Based Medicine” منتشر شده است نشان می دهد که چگونه این دو مورد آزمایش قرار گرفته اند.

افزایش 6 ساله امید به زندگی با یک سبک زندگی سالم

دکتر علاالدین شادیاب، دانشیار بهداشت عمومی و پزشکی دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو، که در این تحقیق شرکت نداشت، گفت: این مطالعه بر اساس داده های بیش از 350000 نفر و اطلاعات مربوط به ژنتیک، تحصیلات، وضعیت اجتماعی و اقتصادی و سابقه پزشکی آنها انجام شده است. ، روش شناسی قوی داشت.

در طول این مطالعه، محققان به هر فرد یک امتیاز «خطر چند ژنتیکی» دادند، که امتیازی است که تعداد زیادی از انواع مختلف ژن را ترکیب می‌کند که بر امید به زندگی فرد تأثیر می‌گذارد. همچنین به شرکت کنندگان در این مطالعه بر اساس میزان رعایت اصول سبک زندگی سالم امتیاز داده شد و سپس محققان به طور متوسط ​​13 سال سلامت آنها را پیگیری کردند تا مشخص کنند که این افراد عمر کوتاه، متوسط ​​یا طولانی دارند.


بیشتر بخوانید: این تمرینات خطر مرگ را کاهش می دهد


داده ها نشان می دهد که همه افراد، صرف نظر از خطر ژنتیکی، در صورت داشتن یک سبک زندگی ناسالم، 78 درصد بیشتر در معرض مرگ زودرس هستند. دکتر ژو لی، که همچنین مدیر موسسه ملی داده های علمی در دانشکده دانشگاه ژجیانگ است، گفت: افرادی که هم خطر ژنتیکی برای زندگی کوتاه و هم سبک زندگی ناسالم دارند، دو برابر بیشتر از افرادی که خطر ژنتیکی و سبک زندگی ندارند، هستند. بهداشت و پزشکی آنها سالم ترند، زودتر می میرند.

داده ها نشان می دهد که افراد در معرض خطر ژنتیکی می توانند با یک سبک زندگی سالم، امید به زندگی خود را 5.5 سال افزایش دهند.

عوامل معکوس کننده مرگ زودرس

این مطالعه مشاهده ای است، به این معنی که می تواند ارتباط ها را تعیین کند، اما نمی توان با اطمینان گفت که این رفتارها علت مستقیم تغییرات در طول عمر هستند. اما محققان توانستند چهار عامل را که بیشترین تأثیر را در معکوس کردن خطر مرگ زودرس داشتند، شناسایی کنند.

لی گفت: این مطالعه یک ترکیب سبک زندگی بهینه شامل چهار عامل سبک زندگی را شناسایی کرد: ترک سیگار، فعالیت بدنی منظم، مدت زمان خواب کافی و یک رژیم غذایی سالم که فواید بهتری برای افزایش طول عمر انسان دارد.

خواب کافی در این مطالعه هفت تا هشت ساعت در شب تعریف شد. دستورالعمل های فعلی فعالیت بدنی ایالات متحده حداقل 150 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​و دو روز تمرین قدرتی در هفته را برای بزرگسالان توصیه می کند.

چگونه یک سبک زندگی سالم داشته باشیم؟

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که رژیم غذایی مدیترانه ای انتخاب مناسبی برای زندگی سالم تر و طولانی تر است. رژیم مدیترانه ای سبکی از غذا خوردن است که بر آشپزی گیاهی تمرکز دارد و بیشتر غذاهای موجود در آن حاوی میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات است. دانه ها و روغن زیتون. در این رژیم از گوشت قرمز کم استفاده می شود.

وقتی نوبت به خواب کافی می رسد، اگر نمی توانید هفت یا هشت ساعت بخوابید، سعی کنید یک روال قبل از خواب داشته باشید، زمانی که نمی توانید از رختخواب خارج شوید و اتاق خواب را خنک و تاریک نگه دارید.

اگر تلاش کردید و نتوانستید یک برنامه ورزشی ایجاد کنید که بتوانید به آن پایبند باشید، آن را بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهید، به آرامی شروع کنید و فعالیتی را انتخاب کنید که از آن لذت می برید.

منبع: شهروندی آنلاین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا