17

دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی + شرایط و زمان ثبت نام


بورسیه دانشگاه علوم تجربی در زمان مقرر زمان ثبت نام افراد واجد شرایط را اعلام می کند و متقاضیان می توانند برای ثبت نام در رشته های مورد قبول این دانشگاه ها به تحصیل ادامه دهند. برخی از دانشگاه ها و موسسات آموزشی برنامه ها و بورسیه های مختلفی را برای حمایت از دانشجویان ارائه می دهند.

این بورسیه ها ممکن است شامل حمایت مالی، تسهیلات آموزشی، برنامه های انتقال یا منابع آموزشی و تحقیقاتی باشد. رشته های علوم تجربی نیز دارای این بورسیه ها هستند و بسیاری از دانشجویان از این فرصت ها برای ورود به دانشگاه ها با بورسیه استفاده می کنند.

فهرست حوزه های بورسیه علوم تجربی

رشته های بورسیه های علوم تجربی ممکن است هر سال تغییر کند و رشته های جدیدی توسط دانشگاه های ارائه دهنده این بورسیه ها اعلام شود. در زیر لیستی از این فیلدها آمده است:

فهرست مناطق بورسیه تجربیفهرست مناطق بورسیه تجربی

  • دکترای پزشکی عمومی
  • مدیریت خدمات سلامت
  • تکنولوژی اتاق عمل
  • فناوری رادیولوژی
  • کاردانی فوریت های پزشکی
  • هوش
  • شیر دادن
  • علوم پزشکی
  • دندانی
  • فارماکولوژی
  • علوم پیراپزشکی
  • بهداشت عمومی
  • بهداشت محیط
  • میکروبیولوژی
  • بیوتکنولوژی
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی علوم آزمایشگاهی
  • علم شیمی
  • فیزیک
  • ریاضیات
  • زیست شناسی
  • زیست شناسی دریا و اقیانوس
  • علوم خاک و آب
  • علم تغذیه
  • گیاه شناسی
  • دام پروری
  • علم اطلاعات جغرافیایی
  • علوم شناختی
  • مغز و علوم اعصاب

در اکثر دانشگاه ها رشته های بورسیه علوم تجربی در دوره روزانه و از طریق آزمون سنجش پذیرش می شود و تنها در برخی از رشته های پیراپزشکی مانند رادیولوژی و علوم آزمایشگاهی پذیرش در دوره روزانه وجود ندارد و متقاضیانی که امتیاز کافی و پرداخت می کنند. شهریه در رشته مورد نظر می توانند خودشان برای آموزش اقدام کنند.

ما به شما بورسیه های دانشگاه علوم تجربی را ارائه می کنیم

دانشگاه های بورسیه علوم تجربی که در بروشور انتخاب رشته ذکر شده اند عبارتند از:

  • دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تهران (عج)

دانشگاه های علوم تجربی دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران با نام اختصاری دانشگاه علوم پزشکی آجا شناخته می شود. این دانشگاه هر ساله برای جذب نیروهای لازم در برخی از رشته های علوم تجربی از طریق کنکور سراسری دانشجو می پذیرد.

قبل از هر رشته محل خدمت بورسیه دانشگاه علوم پزشکی ارتش، سازمان پذیرش فارغ التحصیلان هر رشته اعم از ارتش جمهوری اسلامی، وزارت دفاع، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و …. .، مشخص شود.

داوطلبان می توانند کد رشته محل های درج شده در راهنما را انتخاب و در سازمان ارتش، وزارت دفاع، نیروی انتظامی و … جذب شوند.

علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی ارتش، از سایر دانشگاه ها برای اخذ بورسیه علوم تجربی، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) زیر نظر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. متقاضیان می بایست با انتخاب کد رشته محل های مرتبط با این دانشگاه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و ناجا به عنوان بورسیه استخدام شوند.

اسامی دانشگاه های بورسیه علوم تجربیاسامی دانشگاه های بورسیه علوم تجربی

شرایط عمومی بورسیه دانشگاه های علوم تجربی

برای تحصیل در هر رشته ای از بورسیه دانشگاه علوم تجربی، متقاضیان باید شرایط خاصی داشته باشند تا مجاز به انتخاب کد رشته محل های مرتبط با دانشگاه های میزبان بورسیه دانشگاه های علوم تجربی باشند.

شرایط عمومی برای دانشگاه های علوم تجربی یکسان است. با این حال، شرایط خاص برای هر یک از دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه علوم تجربی متفاوت است. در زیر به شرایط و ضوابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله تهران (عج) می پردازیم:

اعتقاد به اسلام و پایبندی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

عدم سابقه بد عضویت و وابستگی به گروه های سیاسی، ملحد و غیرقانونی

سابقه بدی از فساد اخلاقی، جرایم مالی و مواد مخدر وجود ندارد

هنگام انصراف از تحصیل، اخذ تعهد مالی برای پرداخت هزینه های دوره تحصیلی

نحوه ثبت نام در دانشگاه ها برای بورسیه علوم تجربی

رشته های علوم در علوم تجربی دفترچه انتخاب رشته تجربی کنکور و متقاضیان می توانند با دانلود بروشور به دوره های بورسیه در هر یک از دانشگاه های پذیرفته شده دسترسی داشته باشند.

ظرفیت پذیرش هر رشته تحت پوشش بورسیه علوم تجربی به همراه جنسیت ورودی نیمسال اول و دوم سال تحصیلی در جزوه انتخاب رشته کنکور سراسری هر دانشگاه پذیرنده رشته و دانشجویان ارائه شده است. می توانید شرایط مربوط به هر رشته و شرایط بورسیه وزارت مربوطه را مطالعه کرده، کد رشته محل مورد نظر خود را انتخاب و در دفترچه ثبت نمایید.

شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)

دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) شرایط خاصی را برای پذیرش داوطلبان در نظر گرفته است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

از دیگر شرایط بورسیه پروازهای مجرب، داشتن حداکثر سن 20 سال است.

در صورت عضویت فعال بسیجی یک ساله و عضویت بسیجی حداکثر تا دو ماه، یک سال به حداکثر سن متقاضی اضافه می شود.

برای اعضای درجه یک خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و مفقودین حداکثر تا پنج سال افزایش سن وجود دارد.

اخذ نتیجه تحصیلی تعیین شده برای انتخاب رشته علوم پزشکی و حداقل معدل دیپلم یا پیش دانشگاهی اعلام شده از سوی دانشگاه ها برای ورود به رشته های مرتبط ضروری است.

شرایط اختصاصی ثبت نام در دانشگاه علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران

سازمان ازتاش علاوه بر شرایط و ضوابط عمومی، شرایط و ضوابط خاصی را نیز اعلام کرده است که عبارتند از:

سن پذیرش متقاضی حداقل 16 سال و حداکثر 23 سال تعیین شده است. (در صورتی که متقاضی از خدمت سربازی انصراف داده باشد به حداکثر سن اضافه می شود).

برای داوطلبان پزشکی و دندانپزشکی که ثبت نام کنکور سراسری انجام شد، معدل کل مدرک 16 و بالاتر است. کسب نمره علمی بالاتر از 9000 نیز در کنکور مشخص می شود و حداقل معدل کل دیپلم 16 و کسب تراز علمی بالاتر از 7000 برای متقاضیان رشته های پرستاری و پیراپزشکی کاردانی فوریت های پزشکی در نظر گرفته می شود.

در رشته های تخصصی و فوق تخصصی شرط ادامه تحصیل طبق قوانین، شرایط و الزامات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین آیین نامه آموزشی وزارت بهداشت می باشد.

انجام مصاحبه، گزینش و معاینات پزشکی و تایید نهایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از شرایط پذیرش متقاضیان می باشد.

داوطلب در طول مدت تحصیل از حمایت مالی سازمان بورسیه برخوردار بوده و ماهیانه مبلغی به عنوان کمک هزینه تحصیلی دریافت خواهد کرد. همچنین ارائه کارت پایان خدمت سربازی هنگام شرکت در مصاحبه دانشگاه افسری الزامی است.

زمان ثبت نام دانشگاه برای بورسیه علوم تجربی

زمان ثبت نام دو رشته بورسیه دانشگاه های علوم تجربی ارتش جمهوری اسلامی ایران و بقیه الله تهران (عج) پس از اعلام نتایج کنکور سراسری نوبت دوم در دفترچه انتخاب رشته می باشد.

داوطلبان می توانند با ورود به سایت سازمان ارتش و سایت رسمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله اطلاعیه های مربوط به تاریخ ثبت نام و شرایط بورسیه را دنبال کنند.

زمان ثبت نام دانشگاه برای بورسیه علوم تجربیزمان ثبت نام دانشگاه برای بورسیه علوم تجربی

بورسیه تحصیلی خارج از کشور برای پروازهای تجربی

رشته های علوم پزشکی یکی از پرتقاضاترین رشته های کنکور تجربی است و هر ساله داوطلبان زیادی برای کسب رتبه مناسب در این رشته ها به رقابت می پردازند. علاوه بر شرایط ورود به بازار کار در کشور، متقاضیان می توانند به دنبال فرصت هایی برای مهاجرت تحصیلی به دانشگاه های خارج از کشور باشند.

به ویژه دانشجویانی که در رشته های با تقاضای بالای کنکور تجربی مانند دندانپزشکی، پزشکی، داروسازی، پرستاری و غیره پذیرفته می شوند، ممکن است پس از فارغ التحصیلی در کشور فرصت دریافت بورسیه تحصیلی در خارج از کشور را داشته باشند.

این افراد پس از اتمام تحصیل در کشور می توانند مراحل مهاجرتی مانند معادل سازی مدارک تحصیلی، بهبود زبان کشور مقصد و سایر مراحل را طی کنند تا بتوانند به کشور مورد نظر مهاجرت کنند.

چکیده مقاله از فلوشیپ دانشگاه علوم تجربی

دانشگاه آرتش و بقیة الله دو دانشگاه علوم تجربی کشور هستند که هر ساله اقدام به جذب دانشجو می کنند. پذیرش در این دو دانشگاه از طریق آزمون سراسری می باشد و متقاضیان باید به سطح تعیین شده در آزمون برسند.

این دو دانشگاه در هر دو ترم تحصیلی فراخوان ارسال می کنند و افراد دارای مدارک عمومی و خاص می توانند در رشته های پرطرفدار مانند دکتری پزشکی عمومی، پرستاری، هوش، مدیریت خدمات سلامت و … ادامه تحصیل دهند.

جهت دانلود مقاله بورسیه دانشگاه علوم تجربی پی دی اف کلیک.

به این پست امتیاز دهید

برای دیدن لیست رشته های بورسیه علوم تجربی چه اقدامی باید انجام دهیم؟

داوطلبان برای مشاهده رشته های بورسیه علوم تجربی می توانند دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی را از سایت سانسه دانلود کنند. توضیح در این مورد در متن مقاله آمده است.

حقوق دانشجویان دانشگاه بقیه الله تهران در سال 1403 چقدر است؟

حقوق دریافتی دانشجویان دانشگاه بقیه الله تهران بین یک تا دو میلیون متغیر است و معمولاً به رشته تحصیلی دانشجویان و عواملی از این دست بستگی دارد.

شرایط دیگر دانشجویان علوم تجربی چیست؟

برای پذیرش در رشته علوم تجربی با بورس شرایط خاصی در نظر گرفته شده است که در متن مقاله در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا