17

تایید مدارک دانشگاه غیرانتفاعی + نحوه دریافت


تایید مدارک برای یک موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی از طریق سامانه سجاد به آدرس portal.saorg.ir انجام می شود. علاوه بر فارغ التحصیلان دانشگاه های سراسری، پیام نور و علمی کاربردی، فارغ التحصیلان دانشگاه های غیرانتفاعی نیز زیر نظر وزارت علوم تحصیل می کنند. بنابراین افراد پس از گذراندن یکی از دوره های آموزشی برای ورود به دوره های بالاتر و یا مهاجرت به دانشگاه های خارجی نیاز به مدرک تحصیلی دارند.

دانشجویان برای اینکه بتوانند به طور رسمی مدارک را ترجمه کنند و مراحل اداری مهاجرت تحصیلی را انجام دهند، ابتدا باید تاییدیه مدارک فارغ التحصیلی خود را از مراجع ذیصلاح دریافت کنند. زیرا با استعلام اصالت مدارک تحصیلی دانشگاه غیرانتفاعی، اعتبار مدرک دانشگاهی فرد نشان داده می شود. لذا دانشجویان پس از اخذ مدرک باید از طریق سامانه سجاد نامه تاییدیه مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند.

اهمیت تاییدیه برای مدرک دانشگاهی انتفاعی

دانشجویان غیرانتفاعی برای ورود به مشاغل دولتی و خصوصی، تحصیل در خارج از کشور باید مدارک دانشگاه غیرانتفاعی را تایید کنند. اعتبار گواهی فارغ التحصیلی از یکی از مقاطع عالی کشور زیرمجموعه وزارت علوم برای بسیاری از افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به طور کلی، فرصت های شغلی و تحصیلی به صحت مدارک تحصیلی دانشگاه غیرانتفاعی بستگی دارد. بنابراین، در این بخش به مهم‌ترین عوامل افزایش اعتبار و ارزش گواهینامه دانشگاه غیرانتفاعی می‌پردازیم:

استخدام در شرکت های دولتی یا خصوصی

بسیاری از شرکت های دولتی و خصوصی برای ارتقای کارمندان و مدیران نیاز به سوابق تحصیلی و تایید مدارک دانشگاهی دارند. همچنین افرادی که مایل به استخدام در سازمان های بزرگ هستند باید مدارک فارغ التحصیلی و تایید آن توسط مراجع ذی صلاح را به مدیر عامل یک شرکت دولتی یا خصوصی تحویل دهند.

آموزش عالی

دانشجویان برای ثبت نام در مقاطع بالاتر باید گواهی فارغ التحصیلی و تاییدیه آن را به دانشگاه پذیرفته شده ارائه دهند. استعلام اصالت و اعتبار مدرک تحصیلی متقاضی یکی از موارد الزامی در ثبت نام در سایر دوره ها می باشد. بنابراین، دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری ثبت نام می کنند؛ تمامی سوابق تحصیلی خود را در سامانه دانشگاه پذیرفته شده آپلود کنید.

اهمیت تاییدیه برای مدرک دانشگاهی انتفاعیاهمیت تاییدیه برای مدرک دانشگاهی انتفاعی

مهاجرت و ترجمه رسمی مدارک

شناسایی مدارک تحصیلی دانشگاه غیرانتفاعی برای ترجمه رسمی الزامی است. اگر فردی بخواهد برای ترجمه رسمی مدارک تحصیلی به یک مرکز ترجمه رسمی مراجعه کند، باید گواهینامه علمی داشته باشد.

ترجمه مدرک تحصیلی به زبان های دیگر بدون تایید مدرک تحصیلی غیرممکن است. بنابراین دانشجویان غیرانتفاعی برای اخذ ویزای کار و تحصیل ابتدا باید تاییدیه مدرک تحصیلی خود را اخذ و پس از انتقال به سفارت کشور مقصد ارائه کنند.

با مراجع قضایی تماس بگیرید

تایید مدارک برای دانشگاه های غیرانتفاعی تنها به اخذ ویزای مهاجرتی، ورود به مقاطع بالاتر و کار در شرکت های دولتی و خصوصی محدود نمی شود. در برخی موارد افراد برای انجام امور اداری مانند اخذ وام دانشجویی، سیستم بدهی و گواهی اشتغال به کار نیاز به اخذ تاییدیه مدرک تحصیلی خود دارند.

مراحل اخذ تاییدیه برای آموزش عالی غیرانتفاعی

دانشجویان دانشگاه های غیر انتفاعی و افرادی که از دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم فارغ التحصیل شده اند باید برای اخذ تاییدیه مدارک دانشگاهی غیرانتفاعی مراحل مشابه را طی کنند. دو راه برای تایید صحت مدارک دانشگاهی غیرانتفاعی وجود دارد. روش اول درخواست حضوری و روش دوم درخواست تایید مدرک آنلاین می باشد سامانه امور دانشجویی سجاد خوب.

فارغ التحصیلان ابتدا باید یک حساب کاربری در سامانه سجاد ایجاد کنند که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

در مرحله اول در سایت سجاد روی آدرس ایمیل portal.saorg.ir یک نمایه ایجاد کنید. اگر قبلاً عضو این سامانه هستید، رمز عبور و نام کاربری خود را وارد کرده و مشخصات کاربری خود را وارد کنید.

اولین قدم تایید مدارک غیرانتفاعی دانشگاه است اولین قدم تایید مدارک غیرانتفاعی دانشگاه است

پس از ایجاد حساب کاربری و ورود به سیستم تأیید مدارک دانشگاه غیرانتفاعی، از منوی بالای صفحه گزینه «خدمات» را انتخاب کنید. سپس از قسمت مدیریت عمومی دانشجویی به قسمت تایید مدرک دانشگاهی دسترسی پیدا کنید.

مرحله دوم تایید مدارک غیرانتفاعی دانشگاه است مرحله دوم تایید مدارک غیرانتفاعی دانشگاه است

در مرحله بعد باید مدارک خود را در سامانه سجاد آماده کنید. مدارک مورد نیاز شامل اسکن رنگی عکس پرسنل، اسکن رنگی ریز نمرات، اسکن رنگی کارت ملی، اسکن رنگی شناسنامه و کارت ترخیص یا پایان خدمت برای آقایان می باشد.

مرحله سوم تایید مدارک غیرانتفاعی دانشگاه است مرحله سوم تایید مدارک غیرانتفاعی دانشگاه است

در مرحله بعد باید سطح تحصیلات خود را مشخص کنید. فیلدهای ستاره دار و اختیاری را تکمیل و مدارک درخواستی را ارسال کنید. قبل از ارسال درخواست برای تأیید مدرک دانشگاهی غیرانتفاعی، توصیه می کنیم اطلاعات موجود در پرونده را دوباره بررسی کنید.

مرحله چهارم تایید مدارک غیرانتفاعی دانشگاه است مرحله چهارم تایید مدارک غیرانتفاعی دانشگاه است

در آخرین مرحله راهنمای صدور صلاحیت های آموزشی نظام سجاد و برای تکمیل مراحل تایید مدرک دانشگاهی غیرانتفاعی خود باید هزینه آن را بپردازید. پس از پرداخت کد رهگیری ارسال می شود که باید آن را به همراه داشته باشید.

مرحله پنجم تایید مدارک غیرانتفاعی دانشگاه است مرحله پنجم تایید مدارک غیرانتفاعی دانشگاه است

هزینه های تایید مدارک دانشگاه غیرانتفاعی

هزینه اخذ تاییدیه مدارک دانشگاه غیرانتفاعی با توجه به نوع روش متفاوت است. به عبارت دیگر صدور گواهینامه با ترجمه رسمی برای اخذ ویزای مهاجرتی نسبت به گواهی غیرانتفاعی برای کار در یک شرکت خصوصی یا دولتی هزینه بیشتری دارد.

نگاهی به این دو روش می تواند هزینه تایید مدرک دانشگاهی غیرانتفاعی را تغییر دهد. همانطور که هزینه صدور تاییدیه از طریق سامانه سجاد کمتر از هزینه صدور تاییدیه حضوری می باشد.

هزینه شهریه تاییدیه دانشگاه غیرانتفاعی برای ترجمه رسمی امسال بین 500 تا 1 میلیون تومان است. در حالی که هزینه های تایید کار در شرکت های خصوصی یا دولتی بین 200 تا 500 هزار تومان برآورد می شود.

هزینه های صدور تاییدیه مدارک دانشگاه غیرانتفاعیهزینه های صدور تاییدیه مدارک دانشگاه غیرانتفاعی

خلاصه مقاله تأیید اسناد دانشگاه غیرانتفاعی

فارغ التحصیلان برای دریافت تایید مدارک برای یک موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی، با سامانه دانشجویی سجاد به آدرس portal.saorg.ir تماس بگیرند. با استعلام اصالت مدارک تحصیلی دانشگاه غیرانتفاعی، امکان ترجمه رسمی برای مهاجرت تحصیلی یا کاری وجود دارد. همچنین افرادی که می خواهند برای دریافت وام یا کارت سربازی به مراجع قضایی مراجعه کنند باید گواهی تحصیلی خود را همراه داشته باشند.

هزینه تایید مدرک متفاوت است و بسته به دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید و نوع روش تایید متفاوت است و با انجام مراحل تایید می توانید از هزینه آن مطلع شوید. پس از پرداخت این هزینه در سامانه سجاد، تاییدیه دانشگاهی متقاضی در کمترین زمان ممکن صادر می شود.

جهت دانلود فایل پی دی اف مقاله تایید مدارک دانشگاه غیرانتفاعی کلیک.

به این پست امتیاز دهید

کدام روش برای تایید صلاحیت آموزشی دانشگاه غیرانتفاعی بهتر است؟

این یک راه کارآمد و ارزان تر برای تایید مدارک تحصیلی دانشگاه غیرانتفاعی شما برای ترجمه رسمی از طریق سامانه سجاد است.

برای تایید مدارک دانشگاهی غیرانتفاعی چه مدارکی لازم است؟

اصل و کپی شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی، عکس پرسنلی و پرداخت هزینه در سامانه سجاد; این یکی از مدارک مورد نیاز برای اخذ تاییدیه مدرک می باشد.

چه مدت طول می کشد تا مدرک دانشگاهی غیرانتفاعی تایید شود؟

بعد از پرداخت شهریه، حدود ۲ تا ۳ هفته طول می کشد تا دانشگاه غیرانتفاعی گواهی صادر کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا