بلاگ

reCAPTCHA (ریکپچا) چیست؟


reCAPTCHA چیست؟

reCAPTCHA یک اقدام امنیتی است که برای جلوگیری از هرزنامه یا ربات های خودکار از سوء استفاده از وب سایت هایی که از آن استفاده می کنند طراحی شده است. ابتدا توسط محققان دانشگاه کارنگی ملون توسعه داده شد و سپس در سال 2009 توسط گوگل خریداری شد. در همین حال، برای مشاهده انواع دوره های ارائه شده در ایران، کلیک کنید دوره آموزشی طراحی و کد نویسی وب سایت وردپرس کلیک کنید و اطلاعات مربوط به جزئیات را ببینید

reCAPTCHA با ارائه چالشی به کاربر کار می کند که حل آن برای انسان آسان است اما برای ربات های خودکار دشوار است. این چالش معمولاً شامل شناسایی متن درهم یا مبهم، انتخاب تصاویر خاص از مجموعه‌ای از تصاویر، یا حل یک پازل ساده است.

در همین حال، اگر فکر می کنید که در رابطه با چرا سایت با وردپرس طراحی کنیم؟ اگر باید مطالعه کنید، می توانید مقاله را بخوانید چرا سایت با وردپرس طراحی کنیم؟ استفاده کنید و لذت ببرید

با انجام موفقیت آمیز چالش، کاربر ثابت می کند که انسان است و ربات نیست. این به محافظت از وب سایت در برابر هرزنامه، کلاهبرداری و سایر انواع سوء استفاده خودکار کمک می کند.

علاوه بر نسخه سنتی reCAPTCHA، گوگل نسخه جدیدتری به نام reCAPTCHA v3 را نیز توسعه داده است که از یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل رفتار کاربر وب سایت و شناسایی فعالیت های مشکوک بدون نیاز به هرگونه تعامل کاربر استفاده می کند.

https://seorut.academy/product/website-design-course-with-wordpress/



reCAPTCHA (ریکپچا) چیست؟

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا